Reklama btl to odpowiedź na słabnącą skuteczność tradycyjnego marketingu

Już jakiś czas temu specjaliści od marketingu stwierdzili, że reklama w środkach masowego przekazu nie jest skuteczna. Bombardowanie odbiorców setkami, tysiącami komunikatów z różnych źródeł i mnogość innych bodźców sprawiły, że wrażliwość potencjalnych konsumentów znacznie się obniżyła. Po prostu przestali oni zwracać uwagę na kolejne komunikaty telewizyjne, radiowe i prasowe.

Treści dopasowane do odbiorców

Dzisiaj receptą na sukces jest reklama BTL, czyli informacje kierowane do konkretnych grup odbiorców za pomocą nowoczesnych narzędzi, np. digital signge, wyszukiwarek internetowych, nośników reklamy mobilnej, pojazdów komunikacji miejskiej.

Firmy chcące efektywnie promować swoje produkty i usługi coraz chętniej robią to poprzez narrowcasting. Co to takiego? Tym terminem nazywa się przekazy emitowane na wyświetlaczach, telewizorach, monitorach umiejscowionych w wybranych lokalizacjach, w których bywają odbiorcy o określonej charakterystyce – pożądanej z punktu widzenia oferentów towaru.

Digital merchandising (inna nazwa telewizji reklamowej) stosuje się np. w klubach fitness i siłowniach. Na cyfrowych nośnikach pokazywane są np. programy treningowe, relacje z imprez sportowych, a także reklamy produktów dietetycznych. W ten sposób komunikat trafia tylko do osób, które będą nim potencjalnie zainteresowane.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czym jest praca tymczasowa?

Firmy działające obecnie na rynku i zatrudniające pracowników doskonale wiedzą jak ciężko jest utrzymać każdego z nich i jak dużą...

Zamknij