Jakie powinny być logotypy?

W obecnych czasach, żeby skutecznie docierać do świadomości odbiorców i przebić się przez morze komunikatów wysyłanych do adresatów przez naszą konkurencję, musimy być wyraziści. Tylko wtedy zostaniemy zauważeni i będziemy mieli szansę sprawić, żeby potencjalny klient stał się nabywcą rzeczywistym. Pomoże nam w tym logotyp.

5 zasad dobrego logotypu

Prowadzenie biznesu jest bardzo trudne. Nawet w rynkowych niszach staje się ciasno i żeby zostać zauważonym przez konsumentów, trzeba przedsięwziąć skuteczne działania. Jednym z nich może być zamówienie wyrazistego, adekwatnego do profilu firmy logotypu, czyli graficznego zapisu nazwy naszego przedsiębiorstwa.

Słowo logotyp wywodzi się od greckich słów „logos” i „typos”. Dzięki graficznej interpretacji nazwy produkt, firma, marka, usługa czy przedsięwzięcia staje się wyraziste, nabiera konkretnych kształtów. Logotypy mogą być wykorzystywane nie tylko przez podmioty gospodarcze, ale także organizacje społeczne, pozarządowe, samorządy, instytucje publiczne.

Znak graficzny sprawia, że stajemy się przez konsumentów rozpoznawalni i mamy szansę zostać przez nich zapamiętani. To niezbędne, żeby trafić do ich świadomości i tym samym skłonić ich do zakupów. Dzieje się tak, gdyż barwy, symbole i zawarte w nich kształty mocniej trafiają do ludzkiej pamięci niż słowa.

Poza tym dzięki logotypowi zyskujemy podmiotowość w świecie marketingu. Stajemy się konkretną firmą, która wyróżnia się na tle konkurencji. Znak graficzny jest więc namacalną dowodem istnienia naszego przedsiębiorstwa i tym, co nas odróżnia od innych podmiotów funkcjonujących na tym rynku, oferujące te same produkty czy usługi.

Dobre logo potrafi zdziałać cuda, dlatego warto w nie zainwestować. Wbrew pozorom jego projektowanie nie jest takie proste. Zajmują się tym specjaliści z agencji interaktywnej. Proces przygotowania znaku graficznego trwa przynajmniej kilka dni. Niekiedy poprzedzony jest badaniami społecznymi. Tak do kwestii posiadania logotypu podchodzą największe korporacje, które działają na skalę ogólnokrajową i większą.

Jaki powinien być logotyp? Pięć najważniejszych zasad to: prostota, łatwość zapamiętania, ponadczasowość, uniwersalność, zrozumiałość dla odbiorcy. Nie powinno też zawierać zbyt wielu szczegółów. To może uniemożliwić naniesienie znaku na małe przedmioty i niejednolite powierzchnie. Prosty logotyp ma jeszcze tę zaletę, że stanie się łatwe do zapamiętania i będzie rozpoznawalne.

Nie każdy potrafi projektować takie właśnie logotypy. Poszukując wykonawcy, warto więc postawić na sprawdzone agencje interaktywne. Jedna z nich mieści się w Szczecinie.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Praca w magazynie

Niezwykle trudnym momentem w życiu młodego człowieka jest podjęcie pracy. Nie chodzi wcale o trudy fizyczne, ale o trudności z...

Zamknij